Monday 8 April 2013

LITT OM MEG SELV

Hei gamle og nye venner,

Jeg har hatt lyst lenge til å gjøre dette, bli blogger mener jeg, jeg er ganske godt kjent i Spania, kom hit først i 1975, lærte språket, var litt fram og tilbake mellom Norge og Spania noen år, men bosatte meg i 1980 da jeg traff min kjekke ski-instruktør i Sierra Nevada. Vi har de høyeste fjelltoppene på det spanske fastlandet , og snø og fine alpinanlegg, som jeg vil komme tilbake til senere.

Mannen min heter Armando nå pensjonist, men fremdeles sporty , og vi har to døtre, Berit Maria og Andrea, og vi bor alle i utkanten av Granada.

Jeg synes livet mitt i Spania sikkert kan være til nytte for skandinaver som har ferie,langtidopphold, eller som har tatt skrittet til å bosette seg her fast.
frukt og gronnsaker pa markedet.

Tanken bak denne bloggen er å dele med dere, erfaring jeg har med mat, uten kommer vi ikke langt, kultur, severdigheter, spesielle feiringer, litt sport, først og fremst i Granada og omegnen.

Noen norske venner som var på besøk her i Granada for føste gang, skrev etterpå at nå hadde de sett at Spania ikke bare er sol og strand. En tilbakemelding jeg ble veldig glad for.

Jeg vil forsøke å ta matlagningen som tema, er veldig glad i å lage mat, trives godt på kjøkkenet, og er veldig glad i å gå til alle slags "mathandlere" , nyter skuet av en fint oppstilt grønnsaksbod , en fiskedisk med alle havets herligheter, et bakeri der det lukter nystekt brød etc.
Flotte grønnsaker.
Her hjemme prøver vi å bruke sesongens avlinger, med utviklingen innen drivhus og oppdretter kan vi få det meste året rundt, men for oss blir det litt "feil", vi vil ha det som naturen kan by på i sesongen vi er i.

Det vil etterhvert komme frem her, da tankene mine går til å ta dere med på marked , bar eller restaurant og vise hvor variert, sunt og flott vi kan spise her i Spania.


No comments:

Post a Comment